Hej på Er alla som läser detta!
Som ny medlem är detta det första jag och min hustru Anne skriver.
Det brukar ta ett tag innan man hittar och kan navigera i nya program och det kan ta sin tid att hitta finesserna, så ha tålamod.
Vi beställde vår Esprit T7010 i april 2010. Lång leveranstid tyvärr. Hämtade den i oktober hos Tumbo Husvagnar&Husbilar. Har bott i den från dess och åkt runt en del. Dock inte överdrivet mycket då vintern kom varför vi mest legat stilla i Kungsör med el-anslutning.
Underbart bra och bättre blir det för nu är våren snart här. Man måste tänka positivt! Ser med spänning fram emot att träffa DCS-are vid Hornborgasjön i april.
Vill inte bli långrandig varför vi slutar här och ser hur det blev i skriven form.
Som ny medlem är detta det första jag och min hustru Anne skriver.
Det brukar ta ett tag innan man hittar och kan navigera i nya program och det kan ta sin tid att hitta finesserna, så ha tålamod.
Vi beställde vår Esprit T7010 i april 2010. Lång leveranstid tyvärr. Hämtade den i oktober hos Tumbo Husvagnar&Husbilar. Har bott i den från dess och åkt runt en del. Dock inte överdrivet mycket då vintern kom varför vi mest legat stilla i Kungsör med el-anslutning.
Underbart bra och bättre blir det för nu är våren snart här. Man måste tänka positivt! Ser med spänning fram emot att träffa DCS-are vid Hornborgasjön i april.
Vill inte bli långrandig varför vi slutar här och ser hur det blev i skriven form.
Hälsningar
Lennart&Anne
Lennart&Anne
Tyvärr så är det väl lite si och så med skrivarlustan hos övriga medlemmar.......
Hur har det fungerat för er med värme osv denna kalla vinter?-blir det mycket is ovanpå ?
Hälsn
Lasse Gustafsson
Kassör DCS
Uppställningen av bilen kanske inte är den bästa. Vattenpasset visar att den står i våg men jag tror själva karossformen (taket) lutar lite framåt så den snö som kom ca: 3-4 dm lössnö har smält ner och rinner fram och ner över motorhuven.
Det har inte ställt till med några problem.
Det som kan vara negativt är att förarhyttens glasrutor bidrar till ganska stort kallras liksom det luftntag i golvet bakom passagerarstolen. Detta upplevs som kallt om fötterna när man sitter i soffgruppen.
Vi har motverkat det med ett kraftigt draperi denna vinter. Funderar på att installera mer konvektorer till nästa vinter!
Kanske har andra medlemmar någon bra idé
Hör av Er
Hälsningar
Lennart&Anne
Har ni hört talas om det finska vintertäcket?
kolla deras hemsida: .
Jag åker inte ut utan det -förutom att det isolerar hela bildelen ( går ner över hela dörrsidorna) så slipper man imma o kondens på insidan av rutorna.
Vi har varit ute med vår husbil ( A7071) i temperaturer mellan -20 o -23 grader ett par ggr och det har funkat bra med elvärmen i läge 2(2400W) gasolen får gå in och "stötta " ibland. Vi brukar försöka ha 20 i sittgruppen men det blir kallare på golvet-har funderat på att lägga att liggunderlag ( som tältarna använder ) under mattan vid bordet.
Ni skriver att vatten rinner över vindrutan-kontrollera att det inte bildats is vid kamremmen på motorn!!!!! Den kan bli motorhaveri bara genom att fösöka starta motorn!!
Hälsn
Lasse/500
(har f ö inga kopplingar till Huhutalo-är bara en nöjd kund)
Jodå, vi har vintertäcke så som du beskriver. Vårt är från tyska WIGO. Det fungerar jättebra. Vattnet rinner ner över mattan i främre delen men kommer inte in någonstans. Tack för dina tips, man kan inte vara nog försiktig. Haverier vill man inte veta av. Vi har den största motorn med kamkedja så risken är väl inte så stor för det du beskriver. Innan start för avfärd på vintern kör vi ca:1-2 timmar med Vebasto-motorvärmaren för att spara motorn mot kallstarter.
Hörde om en som startat sin bil i -25 grader i Dalarna och kom omkring 1 mil så skar motorn, inte kul!
Vi drar mot Bohuslän nästa vecka och skall besöka Havets Hus när de öppnar för säsongen. Det blir även flera besök runt i området där.
Ha de bra och tack för ditt svar och dina tips. TACK!
Hälsningar från
Lennart&Anne